ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ педагог мәртебесі туралы. » Коммунальное государственное учреждение «Школа-гимназия №94» Управления образования г.Алматы
Алматы қаласы Білім басқармасының
«№94 мектеп-гимназия»
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі:
+7(727) 392-00-55
Есепші бөлімі:
+7(727) 392-00-59
Нашар көрушілер
нұсқасы
28
шілде
2022

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ ЗАҢЫ педагог мәртебесі туралы.

Қазақстан Республикасының Заңы педагог мәртебесі туралы.

ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫның Заңы

Педагог мәртебесі туралы
(03.05.2022 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен)

Қаран: Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің 2020 жылғы 28 қаңтардағы № 13-ө Өкімі

1 бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар
2 бап. Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасы
3 бап. Осы Заңның қолданылу аясы
4 бап. Педагог мәртебесі
5 бап. Педагогикалық этика
6 бап. Педагогтің кәсіби қызметін қамтамасыз ету
7 бап. Педагогтің кәсіби қызметті жүзеге асыру кезіндегі құқықтары
8 бап. Педагогтің материалдық қамтамасыз етілу құқығы
9 бап. Педагогтің көтермелеуге құқығы
10 бап. Педагогикалық қайта даярлау
11 бап. Педагогтің кәсіби қызметімен айналысуға қол жеткізуді шектеу
12 бап. Әлеуметтік кепілдіктер
13 бап. Тәлімгерлік
14 бап. Педагогтерді аттестаттау және педагогтерге біліктілік санаттарын беру (растау)
15 бап. Педагогтың міндеттері
16 бап. Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес
17 бап. Педагогті кәсіби даярлау
18 бап. Педагог біліктілігін арттыру
19 бап. Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық
20 бап. Өтпелі ережелер
21 бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі


Осы Заң педагогтің мәртебесін айқындайды, педагогтің құқықтарын, әлеуметтік кепілдіктері мен шектеулерін, міндеттері мен жауапкершілігін белгілейді.

1 бап. Осы Заңда пайдаланылатын негізгі ұғымдар

Осы Заңда мынадай негізгі ұғымдар пайдаланылады:
1) педагог-тиісті бейіні бойынша педагогикалық немесе өзге де кәсіптік білімі бар және педагогтің білім алушыларды және (немесе) тәрбиеленушілерді оқыту мен тәрбиелеу, білім беру қызметін әдістемелік сүйемелдеу немесе ұйымдастыру жөніндегі кәсіптік қызметін жүзеге асыратын адам;

2) педагогикалық әдеп-педагог мәртебесі туралы Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген педагогтердің мінез-құлық нормалары;

3) педагогтік Әдеп жөніндегі кеңес-педагогтердің педагогтік әдепті сақтауы мәселелерін қарайтын, білім беру ұйымында құрылатын алқалы орган;

4) тәлімгерлік - педагогтің орта білім беру ұйымында педагогтің кәсіптік қызметіне алғаш рет кіріскен адамға кәсіптік бейімделуде практикалық көмек көрсету жөніндегі қызметі.


2 бап. Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасы

1. Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделеді, осы Заңнан және Қазақстан Республикасының өзге де нормативтік құқықтық актілерінен тұрады.

2. Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта осы Заңдағыдан өзгеше ережелер белгіленсе, онда халықаралық шарттың ережелері қолданылады.


3 бап. Осы Заңның қолданылу аясы

Осы Заңның күші мектепке дейінгі білім беру ұйымдарында, орта (бастауыш, негізгі орта, жалпы орта), техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарында, мамандандырылған, арнайы білім беру ұйымдарында, жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарында, балаларға арналған қосымша білім беру ұйымдарында кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогтерге қолданылады. сондай-ақ әдістемелік кабинеттерде.
Әскери оқу орындарының педагогтеріне осы Заңның күші "әскери қызмет және әскери қызметшілердің мәртебесі туралы"Қазақстан Республикасының Заңында көзделген ерекшеліктермен қолданылады.

4 бап. Педагог мәртебесі

1. Қазақстан Республикасында Педагогтің кәсіби қызметін жүзеге асыру үшін жағдайларды қамтамасыз ететін оның ерекше мәртебесі танылады.

2. Адам білім беру саласындағы кәсіптік қызметті жүзеге асыру және Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен тиісті ұйыммен еңбек қатынастарында болу кезеңінде педагог мәртебесіне ие болады.

3. Педагогтер лауазымдарының тізбесін білім беру саласындағы уәкілетті орган бекітеді.


5 бап. Педагогикалық этика

1. Педагогикалық этика заңдылық, адалдық, жауапкершілік, адамның ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу қағидаттарына негізделген.

2. Педагогикалық әдепті бұзу тәртіптік теріс қылық болып табылады және педагогтің Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес тәртіптік жауаптылыққа әкеп соғады.

3. Педагогикалық этиканы білім беру саласындағы уәкілетті орган бекітеді.


6 бап. Педагогтің кәсіби қызметін қамтамасыз ету

1. Жұмыс беруші педагогке Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес оның кәсіптік қызметін жүзеге асыруы үшін жағдайларды қамтамасыз етеді.

2. Педагог кәсіби қызметті жүзеге асырған кезде жол берілмейді:

1) Қазақстан Республикасының заңдарында көзделген жағдайларды қоспағанда, оны кәсіби міндеттерімен байланысты емес жұмыс түрлеріне тарту;

2) Одан Қазақстан Республикасының Білім беру саласындағы заңнамасында көзделмеген есептілікті не ақпаратты талап етуге құқылы;

3) Қазақстан Республикасының заңдарында көзделмеген тексерулерді жүргізу;

4) оған тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді сатып алу жөніндегі міндетті жүктеу болып табылады.

3. Мемлекеттік орта білім беру ұйымдарының педагогтері кәсіптік қызметін жүзеге асыру кезінде мемлекеттік емес ұйымдардың іс-шараларын өткізуге тартуға жол берілмейді.


7 бап. Педагогтің кәсіби қызметті жүзеге асыру кезіндегі құқықтары

1. Кәсіби қызметті жүзеге асыру кезінде Педагог:

1) тиісті білім беру деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартының талаптарын сақтау шартымен кәсіптік қызметті ұйымдастырудың тәсілдері мен нысандарын еркін таңдауға;;

2) лауазымды адамдар мен басқа да адамдар тарапынан заңсыз араласудан және кедергі келтіруден қорғауды қамтиды;

3) білім алушылар, тәрбиеленушілер және олардың ата-аналары немесе өзге де заңды өкілдері тарапынан мамандыққа құрметпен қарауға және тиісті мінез-құлыққа;

4) кәсіптік қызметті жүзеге асыру үшін ұйымдастырушылық және материалдық-техникалық қамтамасыз ету және қажетті жағдайлар жасау болып табылады;

5) ғылыми, зерттеу, шығармашылық, эксперименттік қызметті жүзеге асыру, педагогикалық практикаға жаңа әдістемелер мен технологияларды енгізу болып табылады;

6) тиісті білім беру деңгейінің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартының талаптары сақталған жағдайда шығармашылық бастамашылыққа, оқыту мен тәрбиелеудің авторлық бағдарламалары мен әдістерін әзірлеуге және қолдануға, оқыту мен тәрбиелеудің жаңа, неғұрлым жетілдірілген әдістерін дамытуға және таратуға құқығы бар;

7) Білім беру бағдарламасына сәйкес оқу құралдарын, Оқу материалдары мен оқыту мен тәрбиелеудің өзге де құралдарын таңдау;

8) білім беру бағдарламаларын, оқу жоспарларын, әдістемелік материалдарды және білім беру қызметінің өзге де компоненттерін, сондай-ақ оқулықтарды, оқу-әдістемелік кешендер мен оқу құралдарын әзірлеуге қатысу;

9) жұмыс орны бойынша сайлану және сайланбалы лауазымға орналасу;

10) білім беру сапасын жетілдіруге бағытталған, оның ішінде білім беру ұйымының қызметіне қатысты мәселелерді талқылауға қатысу;

11) білім беру ұйымын басқарудың алқалы органдарының жұмысына қатысу;


12-тармақшаға өзгеріс енгізілді-ҚР 03.05.22 ж. № 118-VII Заңымен (ескі қараңыз). ред.)

12) үш жылда кемінде бір рет біліктілігін арттыруға міндетті;
13) үздіксіз кәсіптік дамыту және біліктілікті арттыру нысандарын таңдау;

14) біліктілік санатын мерзімінен бұрын беру;

15) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен жеке Педагогикалық қызметті жүзеге асырады;

16) Кәсіби қызметтегі жетістіктері үшін көтермелеу болып табылады;

17) "әскери қызмет және әскери қызметшілердің мәртебесі туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес әскери қызметке шақыруды кейінге қалдыру;

18) Қазақстан Республикасының заңнамасында айқындалған тәртіппен және шарттарда кәсіптік дағдыларын қолдау және арттыру үшін" Болашақ " халықаралық стипендиясы бойынша тағылымдамадан өту;

19) ұйым басшысының өзіне қатысты қабылдаған актілеріне, әрекеттеріне және шешімдеріне жоғары тұрған лауазымды адамдарға немесе сотқа шағым жасау;

20) білім алушылар, тәрбиеленушілер және олардың ата-аналары немесе өзге де заңды өкілдері тарапынан ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу болып табылады;

21) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген өзге де құқықтар жатады.

2. Педагогтің осы баптың 1-тармағында көзделген құқықтарын жүзеге асыруы басқа адамдардың құқықтары мен бостандықтарын бұзбауға тиіс.


8 бап. Педагогтің материалдық қамтамасыз етілу құқығы

1. Мемлекеттік ұйымдарда кәсіптік қызметті жүзеге асыратын педагогке еңбекақы төлеу жүйесі, лауазымдық айлықақылар, қосымша ақылар, үстемеақылар және ынталандыру сипатындағы басқа да төлемдер Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен айқындалады.

Жеке меншік білім беру ұйымдарында кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогтердің еңбегіне ақы төлеуді Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес олардың құрылтайшылары немесе осыған уәкілеттік берілген адам айқындайды.
2. Мемлекеттік ұйымдар педагогтерінің жалақысын есептеу қағидаларын еңбек жөніндегі уәкілетті мемлекеттік органмен келісу бойынша білім беру саласындағы уәкілетті орган бекітеді.

3. Мемлекеттік білім беру ұйымдарында кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогтердің айлық жалақысын есептеу үшін аптасына нормативтік оқу жүктемесі белгіленеді:

Қараңыз: ҚР Білім және ғылым министрінің 2021 жылғы 25 қарашадағы № 715023 (2021 жылғы 16 қарашадағы dialog.egov.kz) " педагог-психологтың нормативтік апталық жүктемесі қандай?"

1 тармақша 2021 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілді.

1) 16 сағат - орта білім беру ұйымдары үшін;

2) 18 сағат:
3-тармақтың 2-тармақшасының екінші абзацының қолданылуы 2021 жылғы 1 қыркүйекке дейін тоқтатыла тұрды, тоқтата тұру кезеңінде осы абзац осы Заңның 20-бабының редакциясында қолданыста болды
техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдары үшін;
білім алушылар мен тәрбиеленушілерге қосымша білім беру ұйымдары үшін;
мамандандырылған және арнайы білім беру ұйымдары үшін;
3) 24 сағат:

мектепке дейінгі ұйымдар, мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мектепалды топтары, білім беру ұйымдарының мектепалды сыныптары үшін;
балалар мен жасөспірімдердің спорттық білім беру ұйымдары үшін;
4) 30 сағат - интернат ұйымдарының, демалыс лагерлерінің, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарының жатақханаларының тәрбиешілері үшін;

5) 25 сағат - Арнайы білім беру ұйымдарының және жетім балалар мен ата-анасының қамқорлығынсыз қалған балаларға арналған білім беру ұйымдарының тәрбиешілері үшін.


4-тармаққа өзгерту енгізілді-ҚР 02.01.21 № 399-VI (2021 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілді) Заңымен. ред.)

4. Мемлекеттік ұйымдардың педагогіне негізгі жұмыс орны бойынша:
философия докторы (PhD), бейіні бойынша доктор дәрежесі-республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 17 еселенген мөлшерінде;
ғылым кандидаты ғылыми дәрежесі - республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 17 еселенген мөлшерінде, ғылым докторы ғылыми дәрежесі-айлық есептік көрсеткіштің 34 еселенген мөлшерінде;;
сабақтан тыс спорттық сабақтарды жүргізу - базалық лауазымдық айлықақының жүз пайызы мөлшерінде.

5-тармаққа өзгерту енгізілді-ҚР 02.01.21 № 399-VI (2021 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілді) Заңымен. ред.)

5. Мемлекеттік орта білім беру ұйымында, сондай-ақ әдістемелік кабинетте кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогке ғылыми-педагогикалық бағыт бойынша магистр дәрежесі үшін республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 10 еселенген мөлшерінде қосымша ақы белгіленеді.
Қараңыз: 2020 жылғы 20 наурыздағы № 601404 сұраққа ҚР Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 14 сәуірдегі жауабы (dialog.egov.kz) "ғылыми-педагогикалық бағыт бойынша магистр дәрежесі үшін қосымша ақы тиісті диплом болған кезде белгіленеді және нақты жүктемеге қарамастан негізгі жұмыс орны бойынша жүргізіледі"
6. Жергілікті атқарушы органдар педагогтерге республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің кемінде 300 еселенген мөлшерінде сыйақы түрінде қосымша ынталандыру төлемдерін белгілеуге құқылы.


9 бап. Педагогтің көтермелеуге құқығы

1. Адал еңбегі және өзінің кәсіби міндеттерін үлгілі атқарғаны үшін педагогке Қазақстан Республикасының заңнамасында, сондай-ақ ұйымның ішкі тәртіп қағидаларында көзделген көтермелеулер қолданылады.

2. "Қазақстан Республикасының мемлекеттік наградалары туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес педагогтің аса көрнекті жетістіктері мен Қазақстан Республикасына сіңірген ерекше еңбегі үшін оған мемлекеттік наградалар, оның ішінде "Қазақстанның еңбек сіңірген ұстазы"құрметті атағы беріледі.

"Қазақстанның еңбек сіңірген ұстазы" құрметті атағына ие болған Педагог республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарында қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 1000 еселенген мөлшерінде біржолғы төлем алады.

3-тармаққа өзгерту енгізілді-ҚР 03.05.22 ж. № 118-VII Заңымен. ред.)

3. Білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайтын тізбе бойынша білім алушылар мен тәрбиеленушілер арасындағы халықаралық олимпиадалардың, конкурстар мен спорттық жарыстардың жеңімпазын, жүлдегерін дайындаған педагогке тиісті мемлекеттік білім беру ұйымының қызметі бойынша үнемдеу есебінен үш лауазымдық айлықақы мөлшерінде біржолғы сыйақы төленеді.
Білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайтын тізбе бойынша жалпы білім беретін пәндер бойынша халықаралық олимпиадалардың жеңімпазын, жүлдегерін дайындаған Педагог "білім туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес бюджет қаражаты есебінен біржолғы сыйақымен көтермеленеді.
4. Жергілікті атқарушы органдар біржолғы сыйақы төлей отырып немесе онсыз, жергілікті ерекшелік белгілері мен құрметті атақтар беру арқылы және ынталандырудың өзге де нысандарынсыз, оның ішінде Қазақстан Республикасында белгіленген мереке күндеріне педагогтерді көтермелеудің қосымша шараларын белгілеуге құқылы.

Жергілікті ерекшелік белгілерінің және құрметті атақтардың сипаттамасын, оларды беру тәртібін, оның ішінде біржолғы сыйақы төлемдерінің мөлшерін жергілікті атқарушы орган айқындайды.
5. Жыл сайын республикалық бюджет қаражаты есебінен "Үздік педагог" атағын иеленушіге Қазақстан Республикасының Үкіметі айқындайтын мөлшерде және тәртіппен сыйақы төленеді.


10 бап. Педагогикалық қайта даярлау

1. Кәсіптік білімі бар, педагогикалық білімі жоқ, тиісті бейіні бойынша педагогтің кәсіптік қызметіне алғаш рет кірісетін адамдар жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім беру ұйымдарының базасында педагогикалық қайта даярлаудан өтеді.

2. Педагогикалық қайта даярлау тәртібін білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайды.

3. Осы баптың нормалары педагогтің кәсіптік қызметін қосымша білімнің білім беру бағдарламалары бойынша жүзеге асыратын адамдарға қолданылмайды.


11 бап. Педагогтің кәсіби қызметімен айналысуға қол жеткізуді шектеу

Педагогтің кәсіби қызметіне адамдар жіберілмейді:
1) соттың заңды күшіне енген үкіміне сәйкес педагогтің кәсіптік қызметін жүзеге асыру құқығынан айырылған;

2) Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген тәртіппен әрекетке қабілетсіз немесе әрекет қабілеті шектеулі деп танылған адамдар жатпайды;


3-тармақша жаңа редакцияда жазылды-ҚР 20.07.07 № 361-VI Заңымен (ескі қараңыз). ред.)

3) медициналық қарсы көрсетілімдері бар, сондай-ақ психикалық денсаулық саласында медициналық көмек көрсететін ұйымдарда есепте тұрған, психикасының, мінез-құлқының бұзылулары (аурулары), оның ішінде психикаға белсенді әсер ететін заттарды қолдануға байланысты бұзылулары бар адамдар;
4) Техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі, жоғары немесе жоғары оқу орнынан кейінгі білімі туралы құжаттары жоқ;

5) Қазақстан Республикасының Еңбек кодексінде көзделген өзге де шектеулер негізінде жүзеге асырылады.


12 бап. Әлеуметтік кепілдіктер

1. Педагогтарға кепілдік беріледі:

1) Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тұрғынжай, оның ішінде қызметтік тұрғынжай және (немесе) жатақхана;

2) Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген тәртіппен жеке тұрғын үй құрылысына арналған жер учаскелерін береді.

Ауылдық елді мекендерде кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогтерге жеке тұрғын үй құрылысы үшін жер учаскелерін беру Қазақстан Республикасының заңнамасында көзделген басым тәртіппен жүзеге асырылады;
3) ұзақтығы күнтізбелік 56 күн жыл сайынғы ақы төленетін еңбек демалысы;

4) кезекті еңбек демалысын берген кезде күнтізбелік жылда бір рет кемінде бір лауазымдық айлықақы мөлшерінде сауықтыруға арналған жәрдемақы тағайындалуға тиіс.

2. Педагогтің жұмыс уақыты мен тынығу уақыты режимінің ерекшеліктері тиісті саланың уәкілетті органдарымен келісу бойынша білім беру саласындағы уәкілетті орган бекітетін қағидалармен айқындалады.

3. Педагогтердің балаларына тұрғылықты жері бойынша мектепке дейінгі ұйымдардағы орындарды жергілікті атқарушы органдар бірінші кезекте береді.

4. Педагогтің Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау саласындағы заңнамасына сәйкес денсаулық сақтау саласындағы құқықтарды қамтамасыз етудің әлеуметтік кепілдіктері болады.

5. Ауылдық елді мекенде кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогке:

1) жергілікті өкілді органдардың шешімі бойынша қалалық жағдайларда кәсіптік қызметін жүзеге асыратын педагогтердің ставкаларымен салыстырғанда кемінде жиырма бес пайызға жоғарылатылған айлықақылар мен тарифтік мөлшерлемелер белгіленеді;

2) жергілікті өкілді органдар бекіткен тәртіппен және мөлшерде бюджет қаражаты есебінен коммуналдық қызметтерге ақы төлеу және отын сатып алу бойынша әлеуметтік қолдау көрсетіледі.

6. Кәсіптік қызметін жүзеге асыру және ауылдық елді мекендерге тұру үшін келген педагогке жергілікті өкілді органдардың шешімі бойынша көтерме жәрдемақы және тұрғын үй сатып алу немесе салу үшін әлеуметтік қолдау көрсетіледі.

7. Жергілікті атқарушы органдар педагогке тұрғын үйді жалдау (жалға алу) және коммуналдық қызметтер үшін өтемақы төлемдерін, санаторий-курорттық емделуге және демалуға жолдамалар сатып алу үшін толық немесе ішінара төлемдерді, сондай-ақ педагогті әлеуметтік қолдауға бағытталған өзге де жеңілдіктерді белгілеуге құқылы.


13 бап. Тәлімгерлік

1. Орта білім беру ұйымында кәсіби қызметке алғаш рет кіріскен педагогке бір оқу жылы кезеңіне тәлімгерлікті жүзеге асыратын педагог бекітіледі.

Тәлімгерлікті жүзеге асырғаны үшін педагогке Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен қосымша ақы төленеді.
2. Тәлімгерлікті ұйымдастыру тәртібін және тәлімгерлікті жүзеге асыратын педагогтерге қойылатын талаптарды білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайды.



14-бап жаңа редакцияда жазылды-ҚР 21.03.31 № 24-VII Заңымен (ескі қараңыз). ред.)

14 бап. Педагогтерді аттестаттау және педагогтерге біліктілік санаттарын беру (растау)
педагогтерге біліктілік санаттарын беру, педагогтер аттестаттаудан өтеді, оның нәтижелері бойынша білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайтын тәртіппен біліктілік санаттары беріледі (расталады).

15 бап. Педагогтың міндеттері

1. Педагог міндетті:

1) өз қызметінде тиісті кәсіби құзыреттерді меңгеру;

2) оқыту мен тәрбиелеудің педагогикалық қағидаттарын сақтауға, оқыту мен тәрбиелеудің сапасын мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарында көзделген талаптардан төмен емес деңгейде қамтамасыз етуге міндетті;

3) өзінің кәсіби шеберлігін, зерттеу, зияткерлік және шығармашылық деңгейін үздіксіз жетілдіруге, оның ішінде кемінде бес жылда бір рет біліктілік санаты деңгейін арттыруға (растауға) ;

4) педагогикалық әдепті сақтауға міндетті;

5) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен міндетті мерзімдік медициналық қарап-тексеруден өтуге міндетті;

6) білім алушылардың, тәрбиеленушілер мен олардың ата-аналарының немесе өзге де заңды өкілдерінің ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеуге;

7) балаларды заңға, адамның және азаматтың құқықтарына, бостандықтарына, ата-аналарына, үлкендеріне, отбасылық, тарихи және мәдени құндылықтарға, мемлекеттік рәміздерге құрмет, жоғары адамгершілік, патриотизм, қоршаған ортаға ұқыпты қарау рухында тәрбиелеуге;

8) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің өмірлік дағдыларын, құзыреттерін, дербестігін, шығармашылық қабілеттерін дамыту және саламатты өмір салты мәдениетін қалыптастыру;

9) өмірлік қиын жағдайда жүрген баланы анықтау фактілері туралы білім беру ұйымының басшылығын дереу хабардар етуге міндетті;

10) құқық қорғау органдарына және білім беру ұйымының басшылығына Қылмыстық не әкімшілік құқық бұзушылық белгілері бар, оның ішінде білім беру ұйымынан тыс жерде кәсіптік қызметіне байланысты өзіне белгілі болған әрекеттерді (әрекетсіздікті) кәмелетке толмағандардың жасау немесе оларға қатысты жасалу фактілері туралы дереу хабарлауға; ;

11) білім алушылар мен тәрбиеленушілерді оқыту және тәрбиелеу мәселелері бойынша ата-аналарға немесе өзге де заңды өкілдерге консультация беруге міндетті.

2. Педагог білім беру процесін саяси үгіттеу, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді саяси, діни немесе өзге де нанымдарды қабылдауға не олардан бас тартуға мәжбүрлеу үшін, әлеуметтік, нәсілдік, ұлттық немесе діни алауыздықты қоздыру үшін, әлеуметтік, нәсілдік, ұлттық, діни немесе тілдік тиістілік белгісі бойынша азаматтардың айрықшалығын, артықшылығын не кемдігін насихаттайтын үгіттеу үшін пайдалануға құқылы емес. олардың дінге деген қарым-қатынасы, оның ішінде білім алушыларға тарихи, ұлттық және, сондай-ақ білім алушыларды Қазақстан Республикасының Конституциясына және Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келетін іс-әрекеттерге итермелеу.


16 бап. Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңес

1. Педагогтік Әдеп жөніндегі кеңестің қызметі білім беру саласындағы уәкілетті орган бекітетін педагогтік Әдеп жөніндегі кеңестің жұмысын ұйымдастырудың үлгілік қағидалары негізінде білім беру ұйымы айқындайтын тәртіппен жүзеге асырылады.

2. Педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің шешімдері ұсынымдық сипатта болады.

Педагогті тәртіптік жауаптылыққа тарту туралы шешім педагогикалық әдеп жөніндегі кеңестің ұсынымы ескеріле отырып, білім беру ұйымы басшысының актісімен қабылданады.
3. Педагогикалық әдепті сақтау туралы мәселені қарау кезінде педагог:

1) қаралатын мәселе туралы жазбаша түрде ақпарат алу;

2) қаралатын мәселе бойынша барлық материалдармен танысуға құқылы;

3) Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен өзінің құқықтары мен заңды мүдделерін заңға қайшы келмейтін барлық тәсілдермен жеке өзі немесе өкілі арқылы қорғауға құқылы;

4) шешімді жазбаша түрде алу;

5) қабылданған шешімге Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен шағым жасауға құқығы бар.

4. Педагогке қатысты талқылаулар және олардың негізінде қабылданған шешімдер оның келісімімен ғана жария етілуі мүмкін.


17 бап. Педагогті кәсіби даярлау

1. Педагогті кәсіптік даярлау техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі, жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдарында жүзеге асырылады.

2. Педагогтерді кәсіптік даярлаудың білім беру бағдарламалары педагогтің кәсіптік стандартының талаптары негізінде әзірленеді.


18 бап. Педагог біліктілігін арттыру

1. Педагог бұрын алған кәсіби құзыреттерін қолдау және дамыту мақсатында біліктілікті арттыру курстарынан өтеді, олардың өту тәртібін білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайды.

2. Педагогтің біліктілігін арттыру мақсатында қосымша білімнің білім беру бағдарламалары бойынша оқыту бір рет немесе кезең-кезеңімен жекелеген бағыттар мен пәндерді (модульдерді) игеру, сондай-ақ "Болашақ"халықаралық стипендиясы бойынша тағылымдамадан өту арқылы жүзеге асырылады.

3. Педагогтер алған білімді практикада іске асыру үшін біліктілікті арттыру курстарын өткізетін ұйымдар білім беру саласындағы уәкілетті орган айқындайтын тәртіппен педагогтердің қызметін курстан кейінгі сүйемелдеуді тегін жүзеге асырады.

"Педагогтердің біліктілігін арттыру курстарының білім беру бағдарламаларын әзірлеу, келісу және бекіту қағидаларын бекіту туралы"Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 4 мамырдағы № 175 бұйрығын қараңыз.

19 бап. Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасын бұзғаны үшін жауаптылық

Қазақстан Республикасының педагог мәртебесі туралы заңнамасын бұзу Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес жауаптылыққа әкеп соғады.

20 бап. Өтпелі ережелер

Тоқтата тұру кезеңінде осы абзац мынадай редакцияда қолданылады деп белгілей отырып, осы Заңның 8-бабы 3-тармағы 2) тармақшасы екінші абзацының қолданысы 2021 жылғы 1 қыркүйекке дейін тоқтатыла тұрсын:
"орта білім беру ұйымдары және техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білімнің білім беру бағдарламаларын іске асыратын білім беру ұйымдары үшін;".

21 бап. Осы Заңды қолданысқа енгізу тәртібі

Осы заң, 2021 жылғы 1 қыркүйектен бастап қолданысқа енгізілетін 8-баптың 3-тармағының 1) тармақшасын қоспағанда, алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.


Президент
Қазақстан Республикасының

Қ. Тоқаев

Нұр-сұлтан, Ақорда, 2019 жылғы 27 желтоқсан
№ 293-VI ҚРЗ



ЗАКОН
РЕСПУБЛИКИ КАЗАХСТАН

О статусе педагога
(с изменениями и дополнениями по состоянию на 03.05.2022 г.)
 
См: Распоряжение Премьер-Министра Республики Казахстан от 28 января 2020 года № 13-р
 
Статья 1. Основные понятия, используемые в настоящем Законе
Статья 2. Законодательство Республики Казахстан о статусе педагога
Статья 3. Сфера действия настоящего Закона
Статья 4. Статус педагога
Статья 5. Педагогическая этика
Статья 6. Обеспечение профессиональной деятельности педагога
Статья 7. Права педагога при осуществлении профессиональной деятельности
Статья 8. Право педагога на материальное обеспечение
Статья 9. Право педагога на поощрение
Статья 10. Педагогическая переподготовка
Статья 11. Ограничение доступа к занятию профессиональной деятельностью педагога
Статья 12. Социальные гарантии
Статья 13. Наставничество
Статья 14. Аттестация педагогов и присвоение (подтверждение) квалификационных категорий педагогам
Статья 15. Обязанности педагога
Статья 16. Совет по педагогической этике
Статья 17. Профессиональная подготовка педагога
Статья 18. Повышение квалификации педагога
Статья 19. Ответственность за нарушение законодательства Республики Казахстан о статусе педагога
Статья 20. Переходные положения
Статья 21. Порядок введения в действие настоящего Закона
 
 
Настоящий Закон определяет статус педагога, устанавливает права, социальные гарантии и ограничения, обязанности и ответственность педагога.
 

Статья 1. Основные понятия, используемые в настоящем Законе

В настоящем Законе используются следующие основные понятия:

1) педагог - лицо, имеющее педагогическое или иное профессиональное образование по соответствующему профилю и осуществляющее профессиональную деятельность педагога по обучению и воспитанию обучающихся и (или) воспитанников, методическому сопровождению или организации образовательной деятельности;

2) педагогическая этика - нормы поведения педагогов, установленные законодательством Республики Казахстан о статусе педагога;

3) совет по педагогической этике - коллегиальный орган, создаваемый в организации образования, рассматривающий вопросы соблюдения педагогами педагогической этики;

4) наставничество - деятельность педагога по оказанию практической помощи в профессиональной адаптации лицу, впервые приступившему к профессиональной деятельности педагога в организации среднего образования.

 

Статья 2. Законодательство Республики Казахстан о статусе педагога

1. Законодательство Республики Казахстан о статусе педагога основывается на Конституции Республики Казахстан, состоит из настоящего Закона и иных нормативных правовых актов Республики Казахстан.

2. Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в настоящем Законе, то применяются правила международного договора.

 

Статья 3. Сфера действия настоящего Закона

Действие настоящего Закона распространяется на педагогов, осуществляющих профессиональную деятельность в дошкольных организациях образования, организациях среднего (начального, основного среднего, общего среднего), технического и профессионального, послесреднего образования, специализированных, специальных организациях образования, организациях образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей, организациях дополнительного образования для детей, а также в методических кабинетах.
На педагогов военных учебных заведений действие настоящего Закона распространяется с особенностями, предусмотренными Законом Республики Казахстан «О воинской службе и статусе военнослужащих».
 

Статья 4. Статус педагога

1. В Республике Казахстан признается особый статус педагога, обеспечивающий условия для осуществления им профессиональной деятельности.

2. Лицо обладает статусом педагога в период осуществления профессиональной деятельности в области образования и нахождения в трудовых отношениях с соответствующей организацией в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

3. Перечень должностей педагогов утверждается уполномоченным органом в области образования.

 

Статья 5. Педагогическая этика

1. Педагогическая этика основывается на принципах законности, добросовестности, ответственности, уважения чести и достоинства личности.

2. Нарушение педагогической этики является дисциплинарным проступком и влечет дисциплинарную ответственность педагога в соответствии с трудовым законодательством Республики Казахстан.

3. Педагогическая этика утверждается уполномоченным органом в области образования.

 

Статья 6. Обеспечение профессиональной деятельности педагога

1. Работодатель обеспечивает педагогу условия для осуществления им профессиональной деятельности в соответствии с трудовым законодательством Республики Казахстан.

2. При осуществлении педагогом профессиональной деятельности не допускаются:

1) привлечение его к видам работ, не связанным с профессиональными обязанностями, за исключением случаев, предусмотренных законами Республики Казахстан;

2) истребование у него отчетности либо информации, не предусмотренной законодательством Республики Казахстан в области образования;

3) проведение проверок, не предусмотренных законами Республики Казахстан;

4) возложение на него обязанности по приобретению товаров и услуг.

3. Привлечение педагогов государственных организаций среднего образования при осуществлении ими профессиональной деятельности к проведению мероприятий негосударственных организаций не допускается.

 

Статья 7. Права педагога при осуществлении профессиональной деятельности

1. Педагог при осуществлении профессиональной деятельности имеет право на:

1) свободный выбор способов и форм организации профессиональной деятельности при условии соблюдения требований государственного общеобязательного стандарта соответствующего уровня образования;

2) защиту от незаконного вмешательства и воспрепятствования со стороны должностных и других лиц;

3) уважительное отношение к профессии и надлежащее поведение со стороны обучающихся, воспитанников и их родителей или иных законных представителей;

4) организационное и материально-техническое обеспечение и создание необходимых условий для осуществления профессиональной деятельности;

5) осуществление научной, исследовательской, творческой, экспериментальной деятельности, внедрение новых методик и технологий в педагогическую практику;

6) творческую инициативу, разработку и применение авторских программ и методов обучения и воспитания, развитие и распространение новых, более совершенных методов обучения и воспитания при условии соблюдения требований государственного общеобязательного стандарта соответствующего уровня образования;

7) выбор учебных пособий, материалов и иных средств обучения и воспитания в соответствии с образовательной программой;

8) участие в разработке образовательных программ, учебных планов, методических материалов и иных компонентов образовательной деятельности, а также учебников, учебно-методических комплексов и учебных пособий;

9) избрание и занятие выборной должности по месту работы;

10) участие в обсуждении вопросов, направленных на совершенствование качества образования, в том числе относящихся к деятельности организации образования;

11) участие в работе коллегиальных органов управления организацией образования;


В подпункт 12 внесены изменения в соответствии с Законом РК от 03.05.22 г. № 118-VII (см. стар. ред.)

12) повышение квалификации не реже одного раза в три года;

13) непрерывное профессиональное развитие и выбор форм повышения квалификации;

14) досрочное присвоение квалификационной категории;

15) индивидуальную педагогическую деятельность в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

16) поощрение за успехи в профессиональной деятельности;

17) отсрочку от призыва на воинскую службу в соответствии с Законом Республики Казахстан «О воинской службе и статусе военнослужащих»;

18) прохождение стажировки по международной стипендии «Болашак» для поддержания и повышения профессиональных навыков в порядке и на условиях, определенных законодательством Республики Казахстан;

19) обжалование принимаемых в отношении него актов, действий и решений руководителя организации вышестоящим должностным лицам или в суд;

20) уважение чести и достоинства со стороны обучающихся, воспитанников и их родителей или иных законных представителей;

21) иные права, предусмотренные законодательством Республики Казахстан.

2. Осуществление прав педагога, предусмотренных пунктом 1 настоящей статьи, не должно нарушать права и свободы других лиц.

 

Статья 8. Право педагога на материальное обеспечение

1. Система оплаты труда, должностные оклады, доплаты, надбавки и другие выплаты стимулирующего характера педагогу, осуществляющему профессиональную деятельность в государственных организациях, определяются в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

Оплата труда педагогов, осуществляющих профессиональную деятельность в частных организациях образования, определяется их учредителями или уполномоченным на то лицом в соответствии с законодательством Республики Казахстан.

2. Правила исчисления заработной платы педагогов государственных организаций утверждаются уполномоченным органом в области образования по согласованию с уполномоченным государственным органом по труду.

3. Для исчисления месячной заработной платы педагогов, осуществляющих профессиональную деятельность в государственных организациях образования, устанавливается нормативная учебная нагрузка в неделю:

См: Ответ Министра образования и науки РК от 25 ноября 2021 года на вопрос от 16 ноября 2021 года № 715023 (dialog.egov.kz) «Какова нормативная недельная нагрузка педагога-психолога»

Подпункт 1 введен в действие с 1 сентября 2021 г.

1) 16 часов - для организаций среднего образования;

2) 18 часов:

Действие абзаца второго подпункта 2 пункта 3 было приостановлено до 1 сентября 2021 года, в период приостановления данный абзац действовал в редакции статьи 20 настоящего Закона
для организаций образования, реализующих образовательные программы технического и профессионального, послесреднего образования;
для организаций дополнительного образования обучающихся и воспитанников;
для специализированных и специальных организаций образования;

3) 24 часа:

для дошкольных организаций, предшкольных групп дошкольного воспитания и обучения, предшкольных классов организаций образования;
для детских юношеских спортивных организаций образования;

4) 30 часов - для воспитателей интернатных организаций, лагерей отдыха, общежитий организаций технического и профессионального, послесреднего образования;

5) 25 часов - для воспитателей специальных организаций образования и организаций образования для детей-сирот и детей, оставшихся без попечения родителей.


В пункт 4 внесены изменения в соответствии с Законом РК от 02.01.21 г. № 399-VI (введены в действие с 1 января 2021 г.) (см. стар. ред.)

4. Педагогу государственных организаций по основному месту работы устанавливается доплата за:
степень доктора философии (PhD), доктора по профилю - в размере 17-кратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года;
ученую степень кандидата наук - в размере 17-кратного месячного расчетного показателя, доктора наук - в размере 34-кратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года;
ведение внеурочных спортивных занятий - в размере ста процентов от базового должностного оклада.

В пункт 5 внесены изменения в соответствии с Законом РК от 02.01.21 г. № 399-VI (введены в действие с 1 января 2021 г.) (см. стар. ред.)

5. Педагогу, осуществляющему профессиональную деятельность в государственной организации среднего образования, а также в методическом кабинете, по основному месту работы устанавливается доплата за степень магистра по научно-педагогическому направлению в размере 10-кратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года.
См.: Ответ Министра образования и науки РК от 14 апреля 2020 года на вопрос от 20 марта 2020 года № 601404 (dialog.egov.kz) «Доплата за степень магистра по научно-педагогическому направлению устанавливается при наличии соответствующего диплома и производится по основному месту работы независимо от фактической нагрузки»

6. Местные исполнительные органы вправе устанавливать дополнительные стимулирующие выплаты педагогам в виде вознаграждения в размере не менее 300-кратного месячного расчётного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года.

 

Статья 9. Право педагога на поощрение

1. За добросовестный труд и образцовое исполнение своих профессиональных обязанностей к педагогу применяются поощрения, предусмотренные законодательством Республики Казахстан, а также правилами внутреннего распорядка организации.

2. За выдающиеся достижения и особые заслуги педагога перед Республикой Казахстан ему присваиваются государственные награды, в том числе почетное звание «Қазақстанның еңбек сіңірген ұстазы», в соответствии с Законом Республики Казахстан «О государственных наградах Республики Казахстан».

Педагог, удостоенный почетного звания «Қазақстанның еңбек сіңірген ұстазы», получает единовременную выплату в размере 1000-кратного месячного расчетного показателя, установленного законом о республиканском бюджете и действующего на 1 января соответствующего финансового года.

В пункт 3 внесены изменения в соответствии с Законом РК от 03.05.22 г. № 118-VII (см. стар. ред.)

3. Педагогу, подготовившему победителя, призера международных олимпиад, конкурсов и спортивных соревнований среди обучающихся и воспитанников по перечню, определяемому уполномоченным органом в области образования, за счет экономии по деятельности соответствующей государственной организации образования выплачивается единовременное вознаграждение в размере трех должностных окладов.
Педагог, подготовивший победителя, призера международных олимпиад по общеобразовательным предметам по перечню, определяемому уполномоченным органом в области образования, поощряется единовременным вознаграждением за счет бюджетных средств в соответствии с Законом Республики Казахстан «Об образовании».

4. Местные исполнительные органы вправе устанавливать дополнительные меры поощрения педагогов посредством учреждения местных знаков отличия и почетных званий с выплатой единовременного вознаграждения или без таковой и иных форм стимулирования, в том числе к праздничным датам, установленным в Республике Казахстан.

Описание, порядок присвоения местных знаков отличия и почетных званий, в том числе размеры выплат единовременного вознаграждения, определяются местным исполнительным органом.

5. Ежегодно за счет средств республиканского бюджета обладателю звания «Лучший педагог» выплачивается вознаграждение в размере и порядке, определяемых Правительством Республики Казахстан.

 

Статья 10. Педагогическая переподготовка

1. Лица с профессиональным образованием, не имеющие педагогического образования, впервые приступающие к профессиональной деятельности педагога по соответствующему профилю, проходят педагогическую переподготовку на базе организаций высшего и (или) послевузовского образования.

2. Порядок педагогической переподготовки определяется уполномоченным органом в области образования.

3. Нормы настоящей статьи не распространяются на лиц, осуществляющих профессиональную деятельность педагога по образовательным программам дополнительного образования.

 

Статья 11. Ограничение доступа к занятию профессиональной деятельностью педагога

К профессиональной деятельности педагога не допускаются лица:

1) лишенные права осуществлять профессиональную деятельность педагога в соответствии со вступившим в законную силу приговором суда;

2) признанные недееспособными или ограниченно дееспособными в порядке, установленном законами Республики Казахстан;


Подпункт 3 изложен в редакции Закона РК от 07.07.20 г. № 361-VI (см. стар. ред.)

3) имеющие медицинские противопоказания, а также с психическими, поведенческими расстройствами (заболеваниями), в том числе связанными с употреблением психоактивных веществ, состоящие на учете в организациях, оказывающих медицинскую помощь в области психического здоровья;

4) не имеющие документов о техническом и профессиональном, послесреднем, высшем или послевузовском образовании;

5) на основании иных ограничений, предусмотренных Трудовым кодексом Республики Казахстан.

 

Статья 12. Социальные гарантии

1. Педагогам гарантируются:

1) жилище, в том числе служебное и (или) общежитие, в соответствии с законодательством Республики Казахстан;

2) земельные участки под индивидуальное жилищное строительство в порядке, предусмотренном законодательством Республики Казахстан.

Педагогам, осуществляющим профессиональную деятельность в сельских населенных пунктах, предоставление земельных участков под индивидуальное жилищное строительство осуществляется в приоритетном порядке, предусмотренном законодательством Республики Казахстан;

3) оплачиваемый ежегодный трудовой отпуск продолжительностью 56 календарных дней;

4) пособие на оздоровление в размере не менее одного должностного оклада один раз в календарном году при предоставлении им очередного трудового отпуска.

2. Особенности режима рабочего времени и времени отдыха педагога определяются правилами, утверждаемыми уполномоченным органом в области образования по согласованию с уполномоченными органами соответствующей отрасли.

3. Детям педагогов места в дошкольных организациях по месту жительства предоставляются местными исполнительными органами в первоочередном порядке.

4. Педагог имеет социальные гарантии обеспечения прав в области здравоохранения в соответствии с законодательством Республики Казахстан в области здравоохранения.

5. Педагогу, осуществляющему профессиональную деятельность в сельском населенном пункте:

1) по решению местных представительных органов устанавливаются повышенные не менее чем на двадцать пять процентов оклады и тарифные ставки по сравнению со ставками педагогов, осуществляющих профессиональную деятельность в городских условиях;

2) оказывается социальная поддержка по оплате коммунальных услуг и приобретению топлива за счет бюджетных средств в порядке и размерах, утвержденных местными представительными органами.

6. Педагогу, прибывшему для осуществления профессиональной деятельности и проживания в сельские населенные пункты, по решению местных представительных органов предоставляются подъемное пособие и социальная поддержка для приобретения или строительства жилья.

7. Местные исполнительные органы вправе устанавливать компенсационные выплаты педагогу за наем (аренду) жилища и коммунальные услуги, полные или частичные выплаты для приобретения путёвок на санаторно-курортное лечение и отдых, а также иные льготы, направленные на социальную поддержку педагога.

 

Статья 13. Наставничество

1. За педагогом, впервые приступившим к профессиональной деятельности в организации среднего образования, на период одного учебного года закрепляется педагог, осуществляющий наставничество.

За осуществление наставничества педагогу выплачивается доплата в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

2. Порядок организации наставничества и требования к педагогам, осуществляющим наставничество, определяются уполномоченным органом в области образования.

 

Статья 14 изложена в редакции Законом РК от 31.03.21 г. № 24-VII (см. стар. ред.)

Статья 14. Аттестация педагогов и присвоение (подтверждение) квалификационных категорий педагогам
Педагоги проходят аттестацию, по результатам которой присваиваются (подтверждаются) квалификационные категории в порядке, определяемом уполномоченным органом в области образования.
 

Статья 15. Обязанности педагога

1. Педагог обязан:

1) обладать соответствующими профессиональными компетенциями в своей деятельности;

2) соблюдать педагогические принципы обучения и воспитания, обеспечивать качество обучения и воспитания не ниже требований, предусмотренных государственными общеобязательными стандартами образования;

3) непрерывно совершенствовать свое профессиональное мастерство, исследовательский, интеллектуальный и творческий уровень, в том числе повышать (подтверждать) уровень квалификационной категории не реже одного раза в пять лет;

4) соблюдать педагогическую этику;

5) проходить обязательные периодические медицинские осмотры в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

6) уважать честь и достоинство обучающихся, воспитанников и их родителей или иных законных представителей;

7) воспитывать детей в духе уважения к закону, правам, свободам человека и гражданина, родителям, старшим, семейным, историческим и культурным ценностям, государственным символам, высокой нравственности, патриотизма, бережного отношения к окружающей среде;

8) развивать у обучающихся и воспитанников жизненные навыки, компетенции, самостоятельность, творческие способности и формировать культуру здорового образа жизни;

9) незамедлительно информировать руководство организации образования о фактах выявления ребенка, находящегося в трудной жизненной ситуации;

10) незамедлительно сообщать правоохранительным органам и руководству организации образования о фактах совершения несовершеннолетними или в отношении них действий (бездействия), содержащих признаки уголовного либо административного правонарушения, в том числе ставших известными ему в связи с профессиональной деятельностью вне организации образования;

11) консультировать родителей или иных законных представителей по вопросам обучения и воспитания обучающихся и воспитанников.

2. Педагог не вправе использовать образовательный процесс для политической агитации, принуждения обучающихся и воспитанников к принятию политических, религиозных или иных убеждений либо отказу от них, для разжигания социальной, расовой, национальной или религиозной розни, агитации, пропагандирующей исключительность, превосходство либо неполноценность граждан по признаку социальной, расовой, национальной, религиозной или языковой принадлежности, их отношения к религии, в том числе посредством сообщения обучающимся недостоверных сведений об исторических, национальных, религиозных и культурных традициях наций и народностей Республики Казахстан, а также побуждения обучающихся к действиям, противоречащим Конституции Республики Казахстан и законодательству Республики Казахстан.

 

Статья 16. Совет по педагогической этике

1. Деятельность совета по педагогической этике осуществляется в порядке, определяемом организацией образования на основании типовых правил организации работы совета по педагогической этике, утверждаемых уполномоченным органом в области образования.

2. Решения совета по педагогической этике носят рекомендательный характер.

Решение о привлечении педагога к дисциплинарной ответственности принимается актом руководителя организации образования с учетом рекомендации совета по педагогической этике.

3. При рассмотрении вопроса о соблюдении педагогической этики педагог имеет право на:

1) получение в письменном виде информации о рассматриваемом вопросе;

2) ознакомление со всеми материалами по рассматриваемому вопросу;

3) защиту своих прав и законных интересов всеми не противоречащими закону способами лично или через представителя в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

4) получение решения в письменном виде;

5) обжалование принятого решения в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан.

4. Разбирательства в отношении педагога и принятые на их основании решения могут быть преданы гласности только с его согласия.

 

Статья 17. Профессиональная подготовка педагога

1. Профессиональная подготовка педагога осуществляется в организациях образования, реализующих образовательные программы технического и профессионального, послесреднего, высшего и (или) послевузовского образования.

2. Образовательные программы профессиональной подготовки педагогов разрабатываются на основе требований профессионального стандарта педагога.

 

Статья 18. Повышение квалификации педагога

1. Педагог в целях поддержания и развития ранее приобретенных профессиональных компетенций проходит курсы повышения квалификации, порядок прохождения которых определяется уполномоченным органом в области образования.

2. В целях повышения квалификации педагога обучение по образовательным программам дополнительного образования осуществляется единовременно или поэтапно посредством освоения отдельных направлений и дисциплин (модулей), а также путем прохождения стажировки по международной стипендии «Болашак».

3. Для реализации на практике полученных педагогами знаний организации, проводящие курсы повышения квалификации, бесплатно осуществляют посткурсовое сопровождение деятельности педагогов в порядке, определяемом уполномоченным органом в области образования.

См: Приказ Министра образования и науки Республики Казахстан от 4 мая 2020 года № 175 «Об утверждении Правил разработки, согласования и утверждения образовательных программ курсов повышения квалификации педагогов»
 

Статья 19. Ответственность за нарушение законодательства Республики Казахстан о статусе педагога

Нарушение законодательства Республики Казахстан о статусе педагога влечет ответственность в соответствии с законами Республики Казахстан.
 

Статья 20. Переходные положения

Приостановить до 1 сентября 2021 года действие абзаца второго подпункта 2) пункта 3 статьи 8 настоящего Закона, установив, что в период приостановления данный абзац действует в следующей редакции:
«для организаций среднего образования и организаций образования, реализующих образовательные программы технического и профессионального, послесреднего образования;».
 

Статья 21. Порядок введения в действие настоящего Закона

Настоящий Закон вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования, за исключением подпункта 1) пункта 3 статьи 8, который вводится в действие с 1 сентября 2021 года.
 
 
Президент
Республики Казахстан
 
К. ТОКАЕВ
 
Нур-Султан, Акорда, 27 декабря 2019 года
№ 293-VI ЗРК
 
https://online.zakon.kz/Document/?doc_id=32091648&pos=218;-27#pos=218;-27